אסון התעופה • חברות מפסיקות טיסותיהן בסיני; הטיסות לאילת נמשכות

חיים הלר | צילום: צילמוסך RT No Comments on אסון התעופה • חברות מפסיקות טיסותיהן בסיני; הטיסות לאילת נמשכות
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההתרסקות הטראגית של מטוס הנוסעים הרוסי מעל חצי האי סיני הביא להודעה חריגה של חברות התעופה לופטהנזה ואייר פראנס, מגדולי חברות התעופה בעולם, על הפסקת טיסותיהן מעל סיני עד לקבלת הבהרות מספקות על נסיבות התרסקות מטוס הנוסעים הרוסי עליו היו 224 נוסעים.

דוברת חברת התעופה לופטהנזה סיפרה כי לחברתם יש כעשר טיסות שחולפות מידי יום בשמי סיני "החלטנו להימנע מטיסה באזור בגלל שהמצב לא ברור, כמו סיבת ההתרסקות", אמרה. בחברת אייר פראנס החרו אחריהם ואמרו כי "כאמצעי זהירות הוחלט שלא לטוס באזור סיני".

החלטות אלו מגיעות בעקבות ההודעה של דאעש כי הם אחראים להפלת המטוס, וזאת למרות שברוסיה מכחישים בתוקף את ההודעה וטוענים כי ההתרסקות נבעה מתקלה טכנית.

עם זאת, בישראל הוחלט להמשיך ולטוס לאילת, חרף הקרבה האווירית לסיני וזאת בעקבות העובדה שחברות התעופה הישראליות הטסות לאילת צוידו בחודשים האחרונים במערכת 'מגן רקיע' שמיירטת טילים המשוגרים למטוסי נוסעים.

המערכת פותחה על ידי אל-אופ הישראלית. המערכת משלבת לייזר-סיב מתקדם עם טכנולוגיית דימות תרמי מתוצרת אלביט ומייצרת אות שיבוש חזק במספר אורכי גל, הגורם לטילי כתף מתבייתי אינפרא אדום לסטות ממסלולם ומהמטרה אליה שוגרה. מחירה של מערכת אחת הוא כמיליון דולר.‏



0 תגובות